I made this widget at MyFlashFetish.com.

martes, 7 de agosto de 2012

Pro 05/08/2012 Cancer



5/8/2012


 4è programa de la 3ª temporada



NITS DE LLUNA PLENA






“Lagrimas en el Papel”



Què passa quan et diagnostiquen una malaltia greu que pot posar en perill fins i tot la propia vida ?

Al protagonista del programa d’avui –Ramon Merino Rodriguez- en un moment donat li van diagnosticar un cáncer de laringe.


La laringe es localitza a la part central i anterior del coll. Les funcions de la laringe són 3 : la fonació (emissió de veu); la deglució i la respiració. Quan la laringe està afectada per per un cáncer o tumor maligne, en major o menor mesura, totes aquestes 3 funcions es veuen afectades, unes més que altres en funció de la localització del tumor i de les seves dimensions.
Pel seu tractament, hi ha diverses tècniques. La més radical és la laringectomia total  que suposa l’extirpació complerta de la laringe implicant una reconstrucció de deixits del coll de forma que s’aïlla la via digestiva de la via respiratòria. A partir d’aquest moment, el pacient s’alimentarà exclusivament per la boca i respirarà permanentment per mitjà d’un orifici al coll; és el que es coneix com una traqueostomia.

Quan en Ramon Merino va viure aquesta experiència vital, va decidir escriure una sèrie de poemes sobre el que li estava passant que van acabar prenent la forma d’un llibre titolat “Lágrimas en el papel”. Avui, a “Nits de Lluna Plena”, el propi Ramon ens explicarà la seva experiència en aquells moments tant difícils; un familiar seu, l’Alicia llegirà alguns dels poemes del llibre i un dels habituals de cada temporada d’aquest programa, en Pere Agramunt conduirà aquest temps de ràdio.






Dagus Bar-Cafeteria



Programa del 05/08/2012












Conductor del programa

Xavier Nogues


Convidats

Pere Agramunt

Ramon Merino


Alicia Martin






Control de so i edició

Lluis Gonzalez



Fotos de:


Viki Llamas







Convidats als progrmes






Fotos de la 3ª temprada















10 comentarios:

  1. Maravilloso programa. Seguir asi los otros fantasticos...
    Un abrazo... Carmen la de Azul...

    ResponderEliminar
  2. gracies lluis i a tot l'equip!!comparteixo quinaaaaa guapada seeeeeeeeee

    Luisa Iniesta Gomez

    ResponderEliminar
  3. Gracias lluis,excelente trabajo
    Me comunican que lo han escuchado en colombia,argentina,y distintos puntos de la geografia española.

    Ramon Merino Rodriguez

    ResponderEliminar
  4. Si Lluisa Gràcies; Maricarmen: escolte el programa i no ploris

    Lluis Gonzalez

    ResponderEliminar
  5. Salutacions a la familia Merino; magnífica conducció i sel·lecció musical d'en Pere Agramunt i magnific treball de so d'en Lluis Gonzalez

    Xavier Nogués

    ResponderEliminar
  6. Extraordinario programa, muy bien montado y presentado. La labor que habéis hecho presentando a Ramón y la labor del mismo no puede ser mejor.
    Creo poder decir en nombre de todo el colectivo de laringectomizados MUCHAS GRACIAS.

    ResponderEliminar
  7. El cáncer una temida palabra que nadie quiere pronunciar, valentía es la que nos demuestra Ramón, y estoy de acuerdo con él, piensas en que los que te rodean no sufran y de ahí sacas las fuerzas porque no puedes hundirte ya que si lo haces te llevas a toda la familia contigo, de ahí que te véan con una alegría y unos ánimos que no pueden entender ya que tu eres el que está padeciendo el cáncer, a mi me paso y entiendo mucho a Ramón.

    Mirando la parte positiva siempre, si no fuera por lo sufrido no habría nacido este libro, ni estaríamos oyendo aquí su experiencia que siempre ayuda a los que están padeciendo la enfermedad.

    Felicitaros nuevamente por vuestro trabajo siempre cuidado y a Ramón darle mi enhorabuena cómo vencedor, decirle que ahora es más fuerte que antes y uno deja de preocuparse por pequeñas cosas. Muchos besitos a todos

    ResponderEliminar
  8. felicitats per aquest programa

    ResponderEliminar
  9. Gracias Ramon per permitirnos entrar en tu vida durante 1 hora , nos has enseñado lo que es el amor , el respeto y la lucha . Cuando preparabamos el programa lo hicimos con mucha ilusion , al terminarlo . lo hemos terminado con ilusion y satifaccion , solo se aprecia la vida aquello que pierdes , tendriamos que tomar todos un ejemplo de ti. Una brazo muy fuerte
    Pere Y Viki
    P.D Xavier Nogues gracies per Nits de lluna plena
    LLuis Gonzalez , gracies pèr el magnific control i la paciencia que tens
    Alicia Martin , Ya puedes buscar pluriempleo en la radio por la magnifica colaboracion en el programa

    ResponderEliminar
  10. Aquesta edició està batent tots els records d'entrades al blog; ja en porta més de 500. Gràcies a tots, als participants i als seguidors ¡

    Xavier Nogués

    ResponderEliminar